zondag 20 februari 2011

de 50 duizend euro lijst

Ik probeer mijn aankoopgedrag van kunst te rationaliseren.

In mijn jeugd rekende ik elke aankoop om naar ceedees. Een cd kostte 40 gulden. Dus iets van 200 gulden was 5 ceedees waard.Het duurste wat ik rond die tijd kocht was een stereortoren (40 ceedees) en mijn eigen bijdrage voor het schoolreisje naar Griekenland was 25 ceedees.   (Mijn ouders waren wel goed maar niet gek.) 

Nu gaan de euro's veel harder uit mijn portemonnee dan toen ik puber was en de ceedees voldoen niet meer.

Te vaak heb ik nog impulsaankopen gedaan.Daar ben ik nooit ontevreden over maar ik wil wel beter weten wat ik mis.


Hierom ben ik begonnen aan de 50 duizend euro lijst. Welke kunst zou ik kopen als ik nu 50 k euro zou hebben?  De kans dat ik ooit krijg is niet groot, maar dar gaat het niet om. Ik wil elke mooi nieuwe werk dat ik zie kunnen vergelijken met de werken die ik sowieso wil kopen. 

Afgelopen zaterdag liep ik bij withtsjalling tegen dit werk aan van Lilian Kreutzberger.
Mijn telefoon heeft een erg slechte camera, maar je moet een idee kunnen krijgen.
 Het is een donker geschilderd interieur van 50 x 60 cm. Met een prijs van 1400 euri staat het op de lijst.

Op welke plek dat weet ik nog niet...
Ik ben wel van plan de eerste 10 plaatsen te publiceren.


Was net nog in een e-mail conversatie met Tinkebell.


http://looovetinkebell.com/pages/projects/categories/baby-bunnie
Één van deze komt er ook op de lijst.  :- )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten