donderdag 10 december 2009

Aftersales Ravensteijn

Ik heb van Rosalie Ravensteijn n.a.v de eindexamententoonstelling  van de Gerrit Rietveld academie 2 werken gekocht.

Eén hangt er nu op in mijn woonkamer. De ander is terug naar Rosalie.
Het werk ziet er zo uit:

Het opmerkelijkste van dit boek is, is dat de kaft van glas is. Dat is de charme van het boek. (er staan geen lettrers in) maar blijkt ook de kwetsbaarheid. De rug van het boek liet los.

Zij is nu "... wat proefjes aan het doen met verschillende lijm soorten..."

Het grappige is dat zij als eerste met een echt contract op de proppen kwam bij de verkoop. Ze had dat van de site kunstenaarsenco had geplukt. waar onder andere in stond dat  bij probelem net het kunstwerk ik bij de kunstenaar aan kon kloppen.

oftwel artikel 5 lid 5: De kunstenaar is aansprakelijk voor
constructiefouten en/of verborgen gebreken die optreden binnen 1 jaar na levering van het
kunstvoorwerp/de kunstvoorwerpen, onder de voorwaarde dat de koper na ontdekking van dit
gebrek, dit zo spoedig mogelijk meldt bij de kunstenaar. In overleg tussen kunstenaar en
koper zal naar een redelijke oplossing worden gezocht, waarbij de lasten voor rekening van de
kunstenaar zijn.


wordt vervolgd...

1 opmerking:

  1. Britte Kastelein25 januari 2010 om 15:57

    Beste Pieter Paulusse,

    Omdat ik geen andere contactgegevens van u kon vinden dan deze blog, vraag ik het u op deze manier.
    Voor mijn opleiding journalistiek maak ik deze week samen met mijn klas een Kunst & Cultuur bijlage voor een krant. In deze bijlage willen wij graag een interview met een kunstverzamelaar plaasten. Omdat u een beginnend kunstverzamelaar bent en u zich, zoals op uw blog te lezen is, regelmatig verwondert over de 'kunstwereld', lijkt het mij erg leuk om u hierover te interviewen. Zou u hieraan mee willen werken?
    De deadline voor het interview is a.s. donderdag om 12.00 uur al, ik hoop dat u hiervoor nog tijd heeft om mee te werken aan het interview. Zo ja, zou u dan contact met mij op willen nemen?

    Met vriendelijke groet,

    Britte Kastelein
    School voor Journalistiek Utrecht
    06-46762277
    britte_91@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen