maandag 26 april 2010

kunstenaar nummer 61: Sarah van den Dungen

Ik ben bezig met het updaten van mijn blog.
Ik heb de moor mar jammer lijst weggehaald. Opmerkelijk is dat 1 naam daarvan in mijn  "kunstenaars in verzameling" is beland (Erwin Olaf) en 1 in de watchlist, Hellen van Meene. Regulier vind ik haar te duur, maar er is 1 foto van haar te koop voor 800 euro en er is een kans dat ik daar ooit nog wel een gaatje voor heb.
Die watchlist laat ik niet groter groeien dan 10 personen. Hij is nu 10 personen groot dus de volgende persoon erin betekent 1 er uit. (Of ik koop een werk van 1 van die tien.)

Ik heb uiteraard ook de "kunstenaars in verzameling"" bijgewerkt. Dat zijn nu 61 verschillende kunstenaars,  van wie 1 duo dus totaal 62 personen. Dat loopt wel aardig uit de klauwen, al probeer zo min mogelijk nieuwe kunstenaars te verzamelen. Ik vermoed dat er dit jaar nog 1 of 2 bijkomen, maar ik wil het toch niet hoger laten worden dan 63 dit jaar.
Ik heb voor het gemak wel de personen meegeteld van wie ik werk heb gekocht maar dat nog niet geleverd is.

Dat zijn maar twee personen op dit moment: Een van hen kwam ik tegen toen ik werk afhaalde van Francine Steegs bij het Grafisch Atelier in Den Bosch. (ik kwam net van Gallerie Pennings waar ik ook net twee foto's had gekocht maar daarover later)
Er was net een tentoonstelling aan de gang van 5 kunstenaars. (krantenartikel daarover) Van Sarah van den Dungen viel het werk het meest op en het was nog goed betaalbaar ook. Zij maakt tekeningen. (zowaar geen fotografie) en beeldt relaties uit tussen mensen onderling en tussen mens en dier.
Ik heb 3 etsjes (10 bij 10 cm) van haar gekocht.
Hieronder staan de jpegs. dus ongeveer op ware grootte.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Pieter,

    Ik ben vereerd met mijn plaats in je top 10 en vind je blog erg leuk en verfrissend, ga zo door. Misschien weet je het al? Maar aanstaande 29-04-2010 om 20:30 geef ik een performance in Arti et Amicitiae op het Rokin in A’dam. Bij deze ben je uitgenodigd.

    Groet,

    Jo benink

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas Jo,
    Ik kan iet, ik vier koninginnenacht in Utreg.
    Jij kent mij trouwens onder mijn echte naam.
    We hebben even met elkaar gesproken tijdens de afstudeertentoonstelling en daarna over de combinatie hakken en een betonnen vloer.

    jv

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jo,

    toch gezien.
    Leuke vondst die appel.

    en mijn kat wil de volgende keer graag meedoen.

    groets
    JV

    BeantwoordenVerwijderen