zondag 30 mei 2010

Oops I did it again

Tot en met vandaag is het ArtAmsterdam. Traditiegetrouw koop ik daar een kunstwerk.
Dit jaar is het budget op.

Maar ja wat doen je dan als je een buitenkans tegenkomt.

Ik kocht deze bij Zam-magazine en ik kan hem betalen in 6 termijnen van 2 maanden. dus de helft komt ten laste van het budget van volgend jaar :-)

en voor degene die hem nog niet herkend hadden. Dit is een portret van een jonge Nelson Mandela door Marlene Dumas.

Gezien haar reguliere prijsniveau had ik nooit verwacht iets van haar in bezit te kunnen krijgen, maar dat gaat dus wel gebeuren. Bij dot sort buitenkansjes moet je je altid afvragen of het werk wel goed genoeg is. Ik eil niet een werk kopen van een bekende naam, alleen vanwege de bekende naam. (ik heb hierom wel eens een foto van Rineke Dijkstra laten lopen)  Gelukkig vind ik dit ook een krachtig portret. Dus dat zit wel goed.

Nog als laatste, mijn vorige post ging over de regels: Marlene Dumas is mijn 6e nieuwe kunstenaar dit jaar. Dus die ik heb ik alweer gebroken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten