Posts tonen met het label aankoop. Alle posts tonen
Posts tonen met het label aankoop. Alle posts tonen

zondag 24 mei 2009

Aankoop #40 Boukje Janssen

Soms moet het toeval een beetje geholpen worden. Afgelopen vrijdag ging ik naar het atelier van Boukje Janssen om te kijken naar de installatie Ensemble. Ik had hem op haar website gezien en ik was serieus geïnteresseerd om hem te kopen.

helaas was de installatie te kwetsbaar naar mijn smaak. Ik heb een kat ronddwalen in mijn huis die graag met touwtjes speelt en plekjes onderzoekt om te kunnen liggen. Het enige wat ik kon doen was het kopen en onmiddellijk laten opslaan. Ik koop kunst om naar te kijken niet om op te slaan.

Maar naast de installatie had Boukje een schilderij gehangen dat net klaar was. Het had een gelijk thema en zelf een gelijk figuur als "Ensemble".
Gisteren kocht ik het. Aflevering vindt natuurlijk later plaats erg gebruikelijk in de kunstwereld.
Er staat me nog een verrassing te wachten. Het schilderij heeft nog geen naam...
Jawel, zo vers is het.

Beneden een plaatje:


en een detail:


---
Nog een algemene opmerking over min blog: Ja deze blog houdt even zijn achterstand in vertaling.
En ik moet voor mijn beide blogs nog een stuk maken over ArtAmsterdam. En de oplettende lezer heeft gezien dat ik bij mijn aankopen flink wat getallen heb overgeslagen.
Ik kan ook nog diverse aankopen behandelen.

vrijdag 22 mei 2009

Aankoop #23 Merel van Beukering

Het komt wel eens voor dat ik volgens plan verzamel. Toeval of puur geluk hebben gewoonlijk de meeste invloed op wat ik koop. Maar deze was anders. an het beging van het jaar heb ik Merel van Beukering op mijn watchlist gezet. Enkele weken geleden heb ik haar benaderd over haar werk. Ze gaf aan wat te koop was en voor hoeveel.

Een ander deel van het plan was om contact te leggen met Nicky Onderwater voor haar foto's. Zij heeft me ook plaatjes gestuurd en een prijsopgave gedaan. Ik vind haar werk goed, maar zal het toch niet kkopen. Om haar werk goed te begrijpen wil ik eigenlijk twee foto's va haar kopen en dat past nu niet in mijn budget. de foto's gaan op mijn want-list. Ik laat har foto's hier niet zien want ik laat gebruikelijk alleen foto's zien die ik gekocht heb. een andere link is hier.

Ik kocht wel een foto van Merel van Beukering. Maar ik heb ook een foto van haar op de wantlist geplaatst voor volgend jaar.

Degene die ik heb gekocht staat beneden:

maandag 18 mei 2009

Aankoop #19 Anouk Kruithof

Om titels te vermijden als "alweer een andere aankoop" ben ik begonnen om ze te nummeren.
Deze foto is mijn 19e aan koop dit jaar. Ik heb hem gekocht op de veiling website van phtoq.nl.
De kunstenaar is Anouk Kruithof, een ambitieuze en getalenteerde kunstenaar die van residency naar residency gaat. Op ditmoment woont ze in Praag. De foto die ik heb gekocht echter bevindt zich in Berlijn. Daarom zal het een tijdje duren voordat de foto wordt afgeleverd.
Onderaan kan je de foto zien. Hij heet: "There is.." Het is meer een installatie die gefotografeerd is dan een foto op zich. Anouk maakt meestal zowel foto's als installaties.


Meer werk is zichtbaar via www.anoukkruithof.nl -> works

donderdag 7 mei 2009

Snelle aankoop en levering Marije Arends

De afgelopen weken ben ik druk geweest om te besluiten hoe ik mijn laatste euro's ga uitgeven. De uitdaging voor mij ligt erin dat enerzijds ik ervan houd om op nieuwe werken en kunstenaars te jagen. Aan de andere kant wil ik de kunstenaars nauwlettend blijven volgen die ik al een of meerder jaren verzamel. Dus toen ik op jacht was naar nieuwe werken besloot ik plotsklaps om de werken te kopen die al ruim een jaar op mijn verlanglijstje stonden. Want ik wilde niet dat die werken weer in het gedrang zouden komen. Zondag stuurde ik een meeltje. Afgelopen dinsdag kwam ze foto's brengen. Werkelijk een record. De kunstenaar heet Marije Arends. Iemand met zo'n naam moet en arendsoog hebben tijden s het maken van kunst. Hieronder staan de foto's die ik kocht. Ze zijn onderdeel ven een documentaire serie. Ze heeft familie en vrienden dicht op de huid gezeten en nam foto's vanuit zeer verschillende hoek.

Bekijk ze zelf maar: