zondag 24 mei 2009

Aankoop #40 Boukje Janssen

Soms moet het toeval een beetje geholpen worden. Afgelopen vrijdag ging ik naar het atelier van Boukje Janssen om te kijken naar de installatie Ensemble. Ik had hem op haar website gezien en ik was serieus geïnteresseerd om hem te kopen.

helaas was de installatie te kwetsbaar naar mijn smaak. Ik heb een kat ronddwalen in mijn huis die graag met touwtjes speelt en plekjes onderzoekt om te kunnen liggen. Het enige wat ik kon doen was het kopen en onmiddellijk laten opslaan. Ik koop kunst om naar te kijken niet om op te slaan.

Maar naast de installatie had Boukje een schilderij gehangen dat net klaar was. Het had een gelijk thema en zelf een gelijk figuur als "Ensemble".
Gisteren kocht ik het. Aflevering vindt natuurlijk later plaats erg gebruikelijk in de kunstwereld.
Er staat me nog een verrassing te wachten. Het schilderij heeft nog geen naam...
Jawel, zo vers is het.

Beneden een plaatje:


en een detail:


---
Nog een algemene opmerking over min blog: Ja deze blog houdt even zijn achterstand in vertaling.
En ik moet voor mijn beide blogs nog een stuk maken over ArtAmsterdam. En de oplettende lezer heeft gezien dat ik bij mijn aankopen flink wat getallen heb overgeslagen.
Ik kan ook nog diverse aankopen behandelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten