maandag 25 mei 2009

Budget en verzamelen 3

Feit: mijn budget is ongeveer wel uitgegeven.

In een voorgaand bericht stelde ik dat ik bezig was om te selecteren binnen mijn keuzes. Uiteindelijk is me dat gelukt.

1. Carla van de Puttelaar ik heb besloten om een foto van haar te kopen wat ik vrijdag gedaan heb. Het zal heel wat papierwerk kosten om het geheel af te sluiten en ik zal ook de ruimte moeten vrij maken. van 205 x 78 cm. Maar gekocht is gekocht.
2. Liselotte Schuppers. Een maand geleden heb ik haar thuis bezocht en twee foto's geselecteerd. (Superman and Gladiator) Ze deed me een goed aanbod en ik nam het aan. Levering vindt pas plaats in december. eerst ff sparen.
3. Nicky Onderwater: Ik heb haar een e-mail gesturd om de prijs te vragen. Haar prijzen zijn stevig maar redelijk, met korting voor al geprinte werken. Het is moeilijk om te kiezen. Het resultaat; helaas voor dit jaar maar volgend jaar heeft ze een beter kans. Ik heb niet genoeg budget over. .
4.Boukje Janssen: ze heeft een groepstentoonstelling "...Expectations" tijdens ArtAnsterdam met onbekend werk.Niet het werk nar mijn smaak, maar in het vorige bericht zeg ja dat ik een werk had gekocht.
5. Enige andere kunstnar die ik op ArtAmsterdam zou ontmoeten. Ik kwam veel kunstenaars tegen, zag heel veel werken em kocht er een van Jantien Jongsma. Ik zal hierop terug komen wanneer ik ArtAmsterdam bespreek..
6. Janneke Sprenkels: ze zal zijn op de art en design sale van het tac, onbekend voor haar heeft ze een troef in handen. Eén van haar werken is opmijn want list.
Ongelooflijk maar dat werk staat nog styeeds op mijn want list. Ik kocht drie andere goedkopere werken van haar.

7. Marleen v/d Heuvel and Liselotte de Groot waren ook op de arte n design sale in het TAC. Ze hadden geen troven maar hun prijzen warten zo laag dat ik toch 3 werken van marleen en 2 van Liselotte kocht.
8. Andere kunstenaars op de Art & design sale: van een kocht ik werk van Karlijn de Groot, zij en haar zus  Liselotte de Groot deelden een stand. Ikkocht 5 foto's van haar.
9. Merel van Beukering was niet op de sale maar ik legde contact met haar en kocht 1 foto van haar een paar dagen geleden.
10. Ik kwam achter een paar meer mogelijkheden om kunst te kopen. Om meer verwarring te vermijden zal ik ze hier niet verder melden. Ik heb ze ook niet gebruikt al waren ze verleidelijk. Misschien later.

Deze waren de originele 10, maar ik vond een paar meer werken om te kopen.
11. I kocht een foto via de veiling van photoq.nl daarnaast heb ik een bod gedan op nog meer twee foto's.
12. I heb twee installaties van Roos van der Heiden gekocht, wat niet de op voorhand de bedoeling was.
13. Amanda Besl is terug op mijn netvlies. Gallerie Aeroplastics deed een slime zet. Ze boden betaling in termijnen aan. Misschien lezen ze deze blog wel.:-)

Ik heb de neiging om de bijzondere en duurder kunst te kopen. Ik heb idd 1,2, 4, 5 gekoht met duur en goed werk. Maar alle met betaling in delen of met uitetekde kevering.
Op het lagere niveau kocht ik werk van onder de 100 euro met een paar uitzondeingen. Dus ik kan me og steeds veroorloven om kunst te verzamelen.
De deelbetalingen zullen een effect heeb op mijn budget van volgend jaar. hetzelfde dat ik vorig jaar dacht en dat is toch goed gekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten