vrijdag 8 mei 2009

Budget en verzamelen 2

Feit: in mei ga ik het restant van mijn budget opmaken.

Ik ben u bezig om te preciseren welke kansen ik wil grijpen.

1. Carla van de Puttelaar Eigenlijk heb ik al besloten om een foto van haar te kopen, maar zolang ik hem nog niet heb gekocht zijn alle mogelijkheden open.
2. Liselotte Schuppers. Maandag heb ik haar thuis bezocht en twee foto's geselcteerd uit serie Anoniem. (Superman en Gladiator) Ze heeft me een goed aanbod gedaan.
3. Nicky Onderwater: Ik heb haar gemeeld voor een prijsopgave. De prijzen zijn stevig maar niet onredelijk, ze ad korting voor afdrukken die ze al gemaakt voor een tentonstelling. Het is moelijk kiezen uit haar werk.
4.Boukje Janssen: zij heeft een groepstentoonstelling "...Expectations" tijdens ArtAnsterdam met onbekend werk.
5. Enige andere kunstenaar op ArtAmsterdam die ik mogelijk tegenkom
6. Janneke Sprenkels: zij zal aanwezig zijn tijdens de Art & design sale in het Tac. Zij weet het niet, maar ze heeft een troef, één van haar werken staat op mijn want list.
7. Marleen v/d Heuvel and Liselotte de Groot zullen ook op de Art & design sale in het TAC zijn Maar geen troeven hier.
8. Andere kunstaars op de Art & design sale.
9. Merel van Beukering zal niet aanwezig zijn in het Tac maar ik heb contact met haar over een paar werken.
10. Afgelopen vrijdag heb ik nog meer mogelijkheden gevonden die ik domderdag nog niet kende. Om verwarring te vermijden laat ik deze even zitten.

Ik zal nog heel wat moeten trechteren.. .

Om de puzzel iets interessanter te maken :
elke kunstenaar heb ik het porijsberiek geven van het werk dat ik goed vind. Alle prijzen zijn in euro's. De rangorde is niet geheel random. Met een beetke kennis kan je de code kraken en decijfers met de letters verbinden.

a 2250 tot 4950 (ik wil er één)
b 850 tot 1500 (Ik wil er twee)
c 550 tot 975 (Ik wil er twee)
d schatting 300 tot 4000 (ik wil er minimaal één)
e schatting 200 tot 100000 (ik wil er minimaal één)
f 55 tot 425 (ik wil er minimaal één
g 100 to 200 (schatting)(ik wil er minimaal één
h onbekend normaal onder 100 (ik wil er minimaal één
i schatting 750 (Ik wil er twee)
j 85 tot 495 (Ik wil er twee)

Totaal is dit ongeveer 16000 euro. (Ik heb de vrijheid genomen om onwaarschijnlijk aankopen te verwijderen om een realistische som te verkrijgen.)

Van dat bedrag kan ik de betaling voor ongeveer 6000 euro uitstellen naar later jaren.(Ik weet dat er iets te regelen valt met galerieën) Dus dan houd ik 10000 euro over voor dit jaar. Mijn resterend budget is ongeveer 3000 euro.

Ik zal dus nog heel wat moeten trechteren.. .

Hoe ga ik kiezen: ten eerste ga ik naar ArtAmsterdan het Tac en de tentoonstelling Expectations. Dan zal ik beslissen.

Ik heb de neiging om meer high end en duurder werk te kopen (bijv. #1,2,4) Maar dat gaat wel ten kostte van vele goedkopere werken.
Niemand weet wat het wordt.

Ik beëindig dit bericht met de eerste foto die ik van Marije Arends kocht in 2005. In het vorige bericht liet ik de drie werken zien die ik als laatste van haar kocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten